Οι δασκάλες της Προδημοτικής Τάξης προτείνουν..

Share This Post

  • Μιλήστε στα παιδιά για τον λόγο που βρισκόμαστε στο σπίτι, εξηγείστε τους (χωρίς πανικό) πως πρέπει να περιοριστούμε και να συνεργαστούμε όλοι μας για να περιορίσουμε την εξάπλωση αυτού του ιού. Απαντήστε σε όλες τις ερωτήσεις που έχουν τα παιδιά για την κατάσταση που επικρατεί και έπειτα μπορείτε να κάνετε διάφορες δραστηριότητες για το θέμα αυτό όπως
    • «Ποιος έχει τα πιο καθαρά χέρια;» Διαγωνιστείτε με τα παιδιά στον σωστό τρόπο που πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας.
    • «Ποιος φταρνίζετε σωστά;» όποιος φταρνιστεί σωστά (στο εσωτερικό του αγκώνα) κερδίζει το «Βραβείο Φταρνίσματος»
    • Σκεφτείτε πως μπορεί να μοιάζει ο ιός αυτός και ζωγραφίστε τον στο χαρτί, φτιάξτε τον με πλαστελίνη. Δώστε του σήμα και μορφή και σκεφτείτε: Αν είχε ένα άλλο όνομα ποιο θα ήταν; Τι του αρέσει να τρώει; Τι δεν του αρέσει να τρώει; Που προτιμά να παίζει; Πως λένε τους γονείς του; Κτλ.
    • Γράψτε τη δική σας ιστορία για τη δημιουργία αυτού του ιού και πείτε στο παιδί να την εικονογραφήσει
  • Φτιάξτε ένα ημερολόγιο όπου τα παιδιά θα γράφουν την ημερομηνία της κάθε μέρας και έπειτα θα ζωγραφίζουν και θα περιγράφουν τι έκαναν ή τι θα ήθελαν να κάνουν κάθε μέρα ξεχωριστά. Δώστε ένα τίτλο στο ημερολόγιο και σε κάθε μέρα που περνά. Το ημερολόγιο αυτό μπορεί να φυλαχθεί και σε βάθος χρόνου να το επισκέπτεστε μαζί με το παιδί σας και να συζητάτε για το πώς πέρασαν αυτές οι μέρες που μέναμε στο σπίτι.

Δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας, προφορικού λόγου και γραφής

  • Παρακολουθήστε τα video « Ένα γράμμα μια ιστορία» από τον σύνδεσμο You tube.com. Έπειτα μπορείτε να κάνετε διάφορες δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας για το κάθε γράμμα όπως
    • Πείτε διάφορες λέξεις που να αρχίζουν από το γράμμα αυτό
    • Πείτε διάφορες λέξεις που να τελειώνουν με το γράμμα αυτό
    • Βρείτε αντικείμενα από το σπίτι που να αρχίζουν από αυτό το γράμμα, βάλτε τα σε ένα κουτί και φτιάξτε το κουτί του γράμματος αυτού
    • Τα παιδιά μπορούν να σχηματίσουν το γράμμα αυτό στον αέρα, να το φτιάξουν με διάφορα υλικά που έχουμε στο σπίτι (πλαστελίνη) και γράψτε το στο χαρτί.
    • Γράψτε λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα σε ένα χαρτί
  • Καθίστε μπροστά από ένα παράθυρο του σπιτιού και πείτε στο παιδί να περιγράψει τι βλέπει, ενθαρρύνετε το να χρησιμοποιεί επίθετα για το καθετί που βλέπει (βλέπω μια ψηλή πολυκατοικία, έναν μεγάλο καφέ φράκτη…)
  • Το βράδυ πριν κοιμηθείτε κλείστε το φώς και περιγράψτε τους ήχους που ακούτε (Ακούω ένα αυτοκίνητο) έπειτα φανταστείτε πως μπορεί να είναι αυτό που ακούτε (το αυτοκίνητο μπορεί να έχει κόκκινο χρώμα, 4 πόρτες και φτερά για να μπορεί και να πετάξει)
  • Μεταμφιεστείτε σε όποιο χαρακτήρα θέλετε με ρούχα και αντικείμενα που έχετε στο σπίτι και αυτοσχεδιάστε μια ιστορία με ήρωες εσάς τους ίδιους
  • Μαγειρέψτε με τα παιδιά, ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας βοηθήσουν στην παρασκευή ενός φαγητού. Διαβάστε προσεκτικά μια συνταγή και εντοπίστε τα υλικά, έπειτα μετρήστε τις ποσότητες των υλικών και ακολουθήστε βήμα προς βήμα την εκτέλεση

Παραμύθια

  • Στον σύνδεσμο https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/ μπορείτε να επισκεφθείτε μια διαδικτυακή βιβλιοθήκη και να διαβάσετε διάφορα παραμύθια μαζί με τα παιδιά σας και να τα συζητήσετε
  • Πριν την ανάγνωση του παραμυθιού εντοπίστε τον τίτλο και τον συγγραφέα, ρωτήστε τα παιδιά για να μαντέψουν το περιεχόμενο του παραμυθιού
  • Μετά την ανάγνωση ενός παραμυθιού μπορείτε να ακολουθήσετε της τεχνικές Τζιάνι Ροντάρι:
    • Το δημιουργικό λάθος: Από μια λέξη του παραμυθιού φεύγει ένα γράμμα (χελώνα-ελώνα) τότε τη θέση του παίρνει ένα άλλο γράμμα (γελώνα). Φτιάξτε μια ζωγραφιά πως μπορεί να μοιάζει η γελώνα και στη συνέχεια δημιουργήστε μια νέα ιστορία με αυτή τη λέξη
    • Φανταστικό διώνυμο: Βρείτε δυο λέξεις ξένες μεταξύ τους (βαμβάκι – κρεοπωλείο) και δημιουργείστε μια συγγένεια μεταξύ τους
    • Πέτρα στη λίμνη: Εντοπίστε μια λέξη και χωρίστε την στα επιμέρους γράμματα που την συνθέτουν, βρείτε μια λέξη που να αρχίζει από το κάθε γράμμα ξεχωριστά, έπειτα φτιάξτε μια ιστορία με τις λέξεις που σκεφτήκατε  
    • Τι συμβαίνει μετά: Ακόμη και μετά το τέλος του παραμυθιού κάντε την ερώτηση «Τι συμβαίνει μετά;» Μπορείτε να προσθέσετε ένα ακόμα στοιχείο που θα φέρει νέα γεγονότα στην ιστορία.
    • Παραμύθια από την ανάποδη: ανά διηγηθείτε ένα παραμύθι όπου αντιστρέφονται οι ρόλοι (ο καλός γίνεται κακός)

Δραστηριότητες μαθηματικών

  • Φτιάξτε πύργους με πλαστικά ποτήρια. Για αρχή τοποθετήστε 2 ποτήρια στο πάτωμα και ένα από πάνω, έπειτα συνεχίστε φτιάχνοντας ένα άλλο πύργο τοποθετώντας 3 ποτήρια στο πάτωμα, 2 πιο πάνω και 1 στην κορυφή. Κάθε φορά μπορείτε να καταγράφετε πόσα ποτήρια χρειαστήκατε για να φτιάξετε τον κάθε πύργο. Υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα σε αυτούς τους αριθμούς;
  • Με χαρτοταινία φτιάξτε διάφορα σχήματα στο πάτωμα, έπειτα βρείτε διάφορα αντικείμενα από το σπίτι που να έχουν ένα από τα σχήματα αυτά. Τοποθετήστε τα αντικείμενα μέσα στο κάθε σχήμα.
  • Για κάθε μέρα που μένουμε σπίτι ρίχνουμε και ένα αντικείμενο (μπάλα από βαμβάκι) μέσα σε ένα βάζο, στο τέλος θα μετρήσουμε τα αντικείμενα τα οποία θα είναι όσες και η μέρες που μείναμε στο σπίτι.

Δραστηριότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης

  • Με νερό, αλεύρι, αλάτι, λίγο λάδι φτιάξτε ζυμαράκι μαζί με τα παιδιά, έπειτα χωρίστε το ζυμαράκι σας σε μπάλες μεσαίου μεγέθους και προσθέστε στην κάθε μπάλα ένα μυρωδικό που έχετε στην κουζίνα σας (κανέλα, κάρυ, γαρίφαλο, πιπέρι, κακάο…). Κάθε φορά πάρτε μια μπάλα και μυρίστε την, στόχος είναι να μαντέψετε τη σωστή μυρωδιά.
  • Κρύψτε στο νερό που έχετε βάλει στην παγοθήκη μικρά παιχνίδια των παιδιών και αφήστε τα να τα εξερευνήσουν και να σκεφτούν πώς θα τα ελευθερώσουν. Για ζωγραφική με παγοχρώματα μια ωραία ιδέα είναι να βάλετε λίγες σταγόνες από τέμπερες στην βάση της παγοθήκης και μετά να προσθέσετε νερό, χωρίς ανακάτεμα! Όταν παγώσουν, τα παγοχρώματα σας είναι έτοιμα.
  • Με απορρυπαντικό, αφρό ξυρίσματος, υγρή κόλλα και μπογιά ζαχαροπλαστικής μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας slime  για ατελείωτες ώρες ενασχόλησης
  • Πάρτε λίγο ρύζι από αυτό που έχετε σπίτι και χωρίστε το σε φλιτζανάκια, έπειτα προσθέστε ένα χρώμα ζαχαροπλαστικής στο κάθε φλιτζανάκι ρύζι. Αφού στεγνώσουν οι κόκκοι του ρυζιού μπορείτε να τους ενώσετε σε ένα μεγάλο δίσκο και να τους ανακατέψετε, έπειτα μπορείτε να χωρίσετε ξανά τους κόκκους του ρυζιού στα επιμέρους χρώματα. Μπορεί να χρησιμοποιήσετε μια μικρή λαβίδα ή τσιμπίδα για τον διαχωρισμό.  Μπορεί να γίνει και με όσπρια για μεγαλύτερη ευκολία.

Κινητικά παιχνίδια

  • Με πλαστικά ή χάρτινα  πιάτο μπορείτε να φτιάξετε ρακέτες, έπειτα φουσκώστε ένα μπαλόνι και παίξετε τένις μέσα στο σπίτι
  • Με χαρτοταινία δημιουργήστε γραμμές στο πάτωμα, οι γραμμές είναι η γέφυρα και το πάτωμα είναι η λίμνη. Στόχος σας είναι να περπατήσετε πάνω στη γέφυρα χωρίς να πέσετε στην λίμνη.
  • Με χαρτοταινία φτιάξτε πολλές παράλληλες γραμμές στο πάτωμα. Πάρτε ένα ζάρι και ρίξτε το, ο αριθμός που αναγράφετε κάθε φορά στο ζάρι είναι και όσες γραμμές πρέπει να πηδήξετε.

Ταινίες

Πιο κάτω σας προτείνουμε κάποιες ταινίες μικρού μήκους με ένα κρυμμένο νόημα η κάθε μια παρακολουθήστε τις με τα παιδιά σας και συζητήστε το νόημα της κάθε ταινίας, πείτε παραδείγματα που μπορεί  να βιώσατε και μπείτε στην θέση των ηρώων, τι θα κάνατε εσείς αν ήσασταν ο ήρωας;

Επίσκεψη σε διαδικτυακά μουσεία

Στους πιο κάτω συνδέσμους μπορείτε να επισκεφτείτε διαδικτυακά κάποια μουσεία από όλο τον κόσμο

 Βρετανικό Μουσείο (Λονδίνο) http://bit.ly/33iHoBy
Μουσείο Guggenheim (Νέα Υόρκη) http://bit.ly/2UjDDYL
MoMa-Museum of Modern Art (Νέα Υόρκη) http://bit.ly/2w6P1Pq
National Gallery of Art (Washington, D.C) http://bit.ly/2wanyMP
Μουσείου του Λούβρου (Παρίσι) http://bit.ly/33mKULs
Musée d’Orsay (Παρίσι) http://bit.ly/2U4IdKe
Rijksmuseum (Άμστερνταμ) http://bit.ly/2IJE3C8
Van Gogh Museum (Άμστερνταμ) http://bit.ly/38NupZF
The J. Paul Getty Museum (Λος Άντζελες) http://bit.ly/33mKkgK
Uffizi Gallery (Φλωρεντία) http://bit.ly/2IMXIkB
MASP (Σάο Παολο) http://bit.ly/33g80mQ

Περισσότερα...